Milyonlarca çalışan bekliyor! Yeni asgari ücret için 3 ihtimal
Enflasyon beklentileri ve işveren maliyetleri üzerinden yapılan hesaplamalar, yeni yılda uygulanabilecek maaş artışlarına ilişkin farklı senaryoları gündeme taşıdı.
Türkiye'de milyonlarca çalışanı ilgilendiren 2027 asgari ücret görüşmeleri öncesinde zam oranlarına ilişkin hesaplamalar hız kazandı. Aralık ayında toplanması beklenen Asgari Ücret Tespit Komisyonu, yeni yılda geçerli olacak ücretin belirlenmesi için değerlendirmelerde bulunacak.
GEÇİM KOŞULLARI ÖNEMLİ
2026 yılında net 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak uygulanan asgari ücretin brüt tutarı 33 bin 30 lira seviyesinde bulunuyor.
Yeni ücret belirlenirken enflasyon görünümü, çalışanların geçim koşulları ve işletmelerin maliyetleri dikkate alınacak.

Özellikle yüzde 30 ile yüzde 35 arasındaki artış senaryoları öne çıkarken, henüz üzerinde uzlaşılmış veya resmi olarak açıklanmış bir zam oranı bulunmuyor.
3 ORAN VE YENİ ASGARİ ÜCRET
Zam öncesi 3 oran ağırlık kazandı.
Yüzde 28 zam: 35 bin 936 TL.
Yüzde 30 zam: 36 bin 498 TL
Yüzde 35 zam: 37 bin 902 TL
Hesaplamalara göre yüzde 30 ile yüzde 35 arasındaki bir artış, net asgari ücreti yaklaşık 36 bin 500 lira ile 37 bin 900 lira aralığına taşıyabilecek.
Kaynak:Haber Merkezi




Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.