DSÖ söylem değiştirdi: "Koronavirüsü Çinli yetkililerden değil..."

DSÖ söylem değiştirdi: "Koronavirüsü Çinli yetkililerden değil..."

DSÖ koronavirüs ile ilgili yaptığı açıklamasını değiştererek "Koronavirüsü Çinli yetkililerden değil internetten öğrendik." dedi.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Çin hükümetinin koronavirüsle (Kovid-19) ilgili hamleleri konusunda söylem değiştirdi.

ABD merkezli Fox News'in haberine göre, örgütün resmi internet sitesinde yer alan veriler, koronavirüsün Çinli yetkililerden değil, internet aracılığı ile DSÖ tarafından öğrenildiği şeklinde güncellendi.

Habere göre, 29 Haziran'da DSÖ'nün resmi internet sitesinde Kovid-19'la ilgili köklü değişiklikler yapıldı. Bu da Çin'in virüsün ortaya çıkışını uzun süre gizlediğini ve DSÖ'nün bu sırrı sakladığını ortaya çıkarıyor.

Çin, ülkede görülen ilk koronavirüs vakasının 31 Aralık'ta kayıtlara geçtiğini açıklamıştı.

Amerikan basınında yer alan haberlere göre, Dünya Sağlık Örgütü'nün koronavirüs takviminde yer alan ilk tarih olan 31 Aralık 2019 kısmındaki ifade değiştirildi.

İlk ifadede virüsün ortaya çıkışının Çinli yetkililer tarafından raporlandığı belirtilirken, değişen açıklamada ise DSÖ yetkililerinin virüsü Amerika merkezli bir siteye gönderilen basın açıklamasından tespit ettiği açıklandı.

Bu ifade değişikliği DSÖ'nün Çin tarafından salgın konusunda doğru bilgilendirmediğini kanıtlar nitelikte.

ABD Başkanı Donald Trump, 19 Mayıs'ta yaptığı açıklamada, DSÖ'nün Vuhan'daki durumu yeterince incelemediğine işaret ederek, "DSÖ, 2019 Aralık ve hatta daha öncesinde Vuhan'da bir virüsün yayıldığına dair haberleri göz ardı etmiştir" ifadesini kullanmıştı.

Trump, 29 Mayıs'ta da DSÖ ile ilişkilerini sonlandırdıklarını açıklamıştı.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.