Trafikte dikkat dağınıklığının cezası 18 bin TL oldu! Bunu sakın unutmayın

Trafikte dikkat dağınıklığının cezası 18 bin TL oldu! Bunu sakın unutmayın
Trafik kurallarındaki sıkı uygulamalar araç sürücülerini yakından ilgilendiriyor. Özellikle 65 yaş üstü artan denetimlerden dolayı daha dikkatli davranmaya çalışırken, 18 bin TL cezası olan bu ihlal korkutuyor.

Türkiye'de trafik güvenliğini sağlamak isteyen yetkililer yeni bir yönetmelik çıkardı. Bu kapsamda trafik cezaları da rekor seviyeye ulaştı. Vatandaş tarafından eleştiri konusu olan trafik cezalarının istatistikleri ise sevindirdi. Yapılan analizlere göre yeni yönetmelik sonrası trafikte ihlal sayısı azaldı.

egzoz-2.webp

Böylece kazaların da ciddi oranda düşüş gösterdiği belirtildi. Bazı kural ihlalleri ise dikkat dağınıklığına bağlı. Örnek vermek gerekirse trafikte kurallara uyan ve sürücü belgesinde eksiklik bulunmayan sürücüler sürpriz bir şekilde 18 bin TL'ye varan cezalar yiyebiliyor. Bahsi geçen kural ihlali egzoz muayenesi yaptırmadan araç kullanmak olarak adlandırılıyor.

egzoz-emisyon.webp

Egzoz muayenesi yaptırmadan araç kullanmanın cezası 17.957 TL. Bu ceza 15 gün içinde ödenirse yüzde 25 indirimle 13.467,75 TL olarak uygulanıyor. 18 bin TL'ye varan cezayı ödemek istemeyenler e-Devlet'e girip 'Egzoz Gazı Emisyon Ölçümü Sorgulama' sayfasından son geçerlilik tarihini sorgulayabilir.

Kaynak:Haber Merkezi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.