Türkiye'de trafik güvenliğini sağlamak isteyen yetkililer yeni bir yönetmelik çıkardı. Bu kapsamda trafik cezaları da rekor seviyeye ulaştı. Vatandaş tarafından eleştiri konusu olan trafik cezalarının istatistikleri ise sevindirdi. Yapılan analizlere göre yeni yönetmelik sonrası trafikte ihlal sayısı azaldı.
Böylece kazaların da ciddi oranda düşüş gösterdiği belirtildi. Bazı kural ihlalleri ise dikkat dağınıklığına bağlı. Örnek vermek gerekirse trafikte kurallara uyan ve sürücü belgesinde eksiklik bulunmayan sürücüler sürpriz bir şekilde 18 bin TL'ye varan cezalar yiyebiliyor. Bahsi geçen kural ihlali egzoz muayenesi yaptırmadan araç kullanmak olarak adlandırılıyor.
Egzoz muayenesi yaptırmadan araç kullanmanın cezası 17.957 TL. Bu ceza 15 gün içinde ödenirse yüzde 25 indirimle 13.467,75 TL olarak uygulanıyor. 18 bin TL'ye varan cezayı ödemek istemeyenler e-Devlet'e girip 'Egzoz Gazı Emisyon Ölçümü Sorgulama' sayfasından son geçerlilik tarihini sorgulayabilir.