Soru ve Cevaplar

A. Galip Doğan

S:1- Hocam, arkadaşım; kayın babasının evine gitmemek için Kur’an üzerine yemin etti. Bu yemin sayılır mı? Ne yapması lazım?  Kayın pederi hasta evine gidebilir mi?

C:1- Fakihler ittifakla; bir kimse Kur’an üzerine veya Kur’an hakkı için diye yemin etmişse, niyet yemin olduğu için yemin sayılır. Kefaretini ödemesi lazımdır. Yeminin kefareti 10 fakiri iki övün doyurmaktır.

 

S: 2- Hocam, yemin kefareti; yemini bozmadan mı yoksa bozduktan sonra mı ödenecektir? Açıklarmısınız?

C:2- Mezhep imamlarının hepsinin görüşü yemin bozulmadan kefaret ödenmez. Kefaret ancak yemin bozulduktan sonra ödenir. Hanefilere göre de önce ödenirse kefaret sayılmaz.

 

S:3- Hocam biz nişanlandık. Kayınpederim bana altın yüzük aldı. Erkeklere altın yüzük takmanın haram olduğu söyleniyor. Eşim de altın yüzüğü parmağımda görmek istiyor, ne yapayım?

C:3- İslam, altın ve ipek elbiseyi erkeklere haram kadınlara helal kılmıştır. Hz. Ali’den rivayet edilen bir hadiste şöyle buyrulur:

Efendimiz (sav) ipeği alıp sağına, altını alıp soluna koydu ve: İşte bu ikisini Allah (cc) ümmetimin erkeklerine haram kılmıştır buyurdu.

(İbni Mace, Ebu Davut)

Ebu Musel Eşari’nin rivayetine göre; Efendimiz (sav): İpekli giyinmek, altın kullanmak, ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına ise helal kılınmıştır. (Tirmizi)

Bir başka rivayette ise: Peygamberimiz (sav) “Siz iki şeyden men edildiniz: Altın yüzük takmak ve ipekli elbise giymek.” Kuyumcunun erkeklere altın yüzük satması da haramdır.

 

S:4- Sayın hocam, ulusal bir kanalda; Peygamberimiz Miraca rüyada gitti dediklerini duydum. Tartıştık. Peygamberimiz (sav) Miraca Ruhen mi yoksa bedenen mi çıktı, Anlatırmısınız?

C:4- Miracı kavrayabilmek için; Peygamberimizin üstün vasıflarına bakmamız lazımdır.  Peygamberimizin Ruh-u âlîleri diğer kutsi ruhlarla devamlı temas halinde idi.

  • PEYGAMBERİMİZ(sav): İsmet sıfatıyla devamlı korunmuştur.
  • Ruhları en üst derecede ledün ilmine sahipti.
  • Alemi- Ervah da ruhları bilgilendirilmiştir.
  • Hz. Ayşe Annemiz: “Peygamber (sav) Miraca çıkışı hem ruh, hem de beden ile olmuştur” buyurur.

 

S:5- Hocam, Miracın hikmetlerinden bahsedermisiniz?

C:5- Miracın hikmeti o kadar yüksek ki beşer aklı buna ulaşamaz. Bu olayda insanın ne kadar yüce bir varlık olduğunu görüyoruz.

İnsanın melekleri de öteye geçtiğini görülüyor…

 

S:6- Ulusal bir kanalda meşhur bir hocanın: Peygamberimiz Mirac’da  diğer Peygamberlerle görüşmüş, namaz elli vakitmiş, Musa ile görüşüp beş vakte indirmiş vs., böyle şey olur mu? Bizim peygamberimiz son peygamberdir. Musa ile niye görüşecek diye adeta meydan okuduğunu duydum. Bu konuyu aydınlatırmısınız hocam?

C:6- Peygamberimiz, (sav) Mirac dönüşü olayları anlatmış. Bu hadisler, sağlam ve sahihtir. Bu hadisleri birçok Sahabe rivayet etmiştir. Sünnet İslam’ın ikici kaynağıdır. Dolayısı ile biz bunlara inanıyor, aynen kabul ediyoruz. Bu görüş ehli-sünnet görüşüdür. Bunu söyleyenlerin niyeti iyi değildir, bunlar bid’at ehli kimselerdir. Bunların maksadı; hadisleri ortadan kaldırmaktır. Hadisler kalkarsa İslam Dini, Hıristiyanlık gibi, bozuk bir din haline gelecektir. Asıl maksatları budur. Ama Allah (cc) “Biz bunu (Kur’an-ı) indirdik, kıyamete kadar da biz koruyacağız.” Allah’ın izniyle onlar buna muvaffak olamayacaklardır. Bu dinin sahibi ALLAH’tır.

 

S:7- Hocam, mezara konan ölü daha sonra mezarda tekrar dirilir mi?

C:7- Evet mevta kabre konunca, ceset ile ruh birleşir. Eyvah ben dünyadan geçmişim der. Sual melekleri gelir ve sual sormaya başlar.

Peygamberimiz (sav) “Ey nas: Bu ümmet kabirde imtihana tabi tutulacaktır” buyurur. Ölen kimse iman ve amel sahibi ise sual meleklerine rahatça cevaplarını verir. Kendisine cennetteki makamı gösterilir, kabri 70 zira (35 M2) genişler.

Şayet, mü’min değil amelleri de Salih değilse, kabir onu sıkar. Sual meleklerine doğru cevapları veremez. Kabirden cehennemdeki yeri ona gösterilir ve kabir azabı başlar. (Böyle olmaktan Allah’a sığınırız)

 

S:8- Hocam bir arkadaşım var, sol elle yemek yiyor. Sağ elle ye diyince de; Sağ da sol da benim, dilediğimle yerim diyor. Ne dersiniz?

C:8- Hanefi ve Şafi mezheplerine göre sol elle yemek mekruhtur.

Peygamberimiz (sav) “Sizden biriniz, yediğini sağ eli yesin, içtiğini sağ eli ile içsin, sağ eliyle verip sağ eliyle alsın. Zira bunun aksini şeytan işler.” Buyurur. Sol el taharetlenmek içindir. Ancak şeytan sol elle yer ve içer. Bizler de ona muhalefet için sağ elle yer ve içeriz…

Selam ve dua ile…

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.