Araya “Tabaklar” Girerse!

M. Emin Karabacak

Değerli okurlar; bu hafta Somuncubaba Dergisi’nde Sayın Muharrem AKIN’ın 3. kitabım Tabakları Ayırdık… Çocuklar Söz Dinlemez Oldu (Söz Dinlemeyen Çocuklar) için yazdığı tanıtım yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum. (Bakınız: Somuncubaba Dergisi Yıl:21 Sayı:170 Aralık 2014 ya da http://www.somuncubaba.net/pdf/0171/www.somuncubaba.net-2015-01-0171.pdf)

Eğitimci yazar M. Emin Karabacak’ın Ensar Yayınları’ndan çıkan üçüncü kitabı; Tabakları Ayırdık… Çocuklar Söz Dinlemez Oldu (Söz Dinlemeyen Çocuklar) kitabı da okurlarla buluştu.

Okurların severek okudukları; Bayramlık İstemeyen Çocuklar (Çocukların Okul Başarısını Artırmada Anne Babalara Düşen Görevler) ve Bilinçaltı Aptaldır Şakadan Anlamaz kitabından sonra yazarın bu kitabını da severek okuyacaklarına inanıyoruz.

Tabakları Ayırdık… Çocuklar Söz Dinlemez Oldu isminden de anlaşılacağı gibi çocukların söz dinlememe nedenini yazar, farklı bir bakış açısıyla ele alıp değerlendirmiştir.

Anne babalar tarafından çocukların söz dinlememe davranışlarının nedenini yaramazlıklara bağlanırken yazar; anne babanın evlilik öncesi ve hamilelik döneminde yiyip içtikleri ile davranışlarının etkili olduğunu araştırma örnekleriyle açıklamaya çalışmıştır. Bunun yanında yine; haram lokma, beddua, çocuklar arasında ayrımcılık, bencil yetiştirme, şükürsüzlük, susma becerisini kazanamama gibi nedenlerin de çocukların söz dinlememesine neden olduğunu ifade ederek çözüm konusunda da yine örneklerle sade bir dille açıklamıştır.

Yazar kitabında önemli bir noktaya parmak basmıştır. Çocukların söz dinlememelerinin temel nedeni olarak tabakları ayırırken farkında olmadan bencil yetiştirildiklerini ifade etmektedir. Çocuklukta her şeyleri ayrılan bu çocuklar, paylaşmayı değil ayrışmayı öğrendiklerinde toplumun karşısına da kendi başların buyruk ve söz dinlemeyen birer çocuk olarak çıkacaklardır.

Yazar; “Eskiden yemekler yer sofrasında ve aynı tabaklarda yenirdi. Aile bireyleri kendi aralarında sohbet imkânı buluyorlardı. Toplumsal kurallardan tutunda sofra adabına kadar her şeyi burada öğrenilirdi. Sabah kahvaltıları birlikte yapılır okuluna giden okuluna, işine giden işine giderdi. Okul harçlıkları sabahları babadan alınırdı. Şimdilerde ise yemekler masada ve herkes kendi tabağında yemektedir. Tabaklar ayrılınca çocuklar daha küçüklükten itibaren ailede paylaşmayı değil de ayrışmayı öğrenmektedirler.” diyor.

Çocukların söz dinlememesinin birçok nedeni olduğunu bunun içinde öncelikle doğru teşhisin yapılması gerektiğin ifade etmektedir. Aksi takdirde güç çatışması haline getirilen ilişkilerde, başlarda kaybeden çocuk gibi görünse de, sonunda pes eden anne baba ve kazanan çocuk olacağından yazar; söz dinlemeyen çocukların eğitimleri içinde anne babalara şu tavsiyeyi yapmaktadır:

“Çocuklar, birbirlerine benzer gibi görünseler de bu çocukların dış görünüşleri farklı olduğu gibi akıl, zekâ, kabiliyet ve anlayışları da farklıdır. Evde bir çiçeği dahi yetiştirirken onun özelliklerine göre hareket ettiğimize göre; “Dünyaya en güzel şekilde yaratılarak” (Tin,4) gönderilen çocukları da kendi özelliklerine göre yetiştirilip eğitmeliyiz. Onun için çocuğa verilecek eğitim de çok iyi ayarlanmalıdır. Eğitimde çocukların gelişim dönemleri ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer çocukların gelişim dönemleri ve ihtiyaçları dikkate alınmazsa ilerde çocuklar, güvensiz, uyumsuz, sorumsuz… kişiler olarak karşımıza çıkacaklardır.” diyor.

Yazar bu çalışmasında çocukların gelişimlerini ve günümüz şartlarını da göz önünde bulundurarak konuları psikolojik olarak ele almış ve ayet ve hadislerle desteklemiştir.

Kitaba ulaşmak isteyen okurlar; Ensar Yayınları’nın satıldığı tüm kitapçılarda bulabilecekleri gibi http://www.ensarkitap.com, http://www.kitapyurdu.com gibi internetten satış yapan sitelerden de ulaşabilirler.

Yorum Yap
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar (2)
Yükleniyor ...
Yükleme hatalı.