Altın borcu olanlara müjde: Yüzde 25 ceplerinde kalacak!

Türkiye'de altın borcu olan milyonlarca kişiye müjdeli ve özel bir haber verildi. Dün akşam saatlerinden itibaren borç altın sisteminde yeni dönem başladı.

Küresel piyasalarda altın fiyatları son ayların en düşük seviyesine geriledi. Para birimi olan doların dünya genelinde güçlenmesi altın fiyatlarını en düşük seviyeye geriletti. Çarşamba günü kayıplarını derinleştiren spot altın, son yedi ayın en düşük seviyesine geriledi. Ons altın (XAU/USD) değer kaybederek 3.978 dolara kadar çekildi.

Ons altın tarafında yaşanan sert düşüşün ardından gram altın yeni güne 5.949 lira seviyesinden başladı. Bu duruma en çok sevinen ise altın borcu olanlar. Gram altın 8 bin lirayken borç altın alanlar şimdi borcunu ödese Türk lirası bazında yüzde 25 kazançlı çıkacak. 8 bin liradan altın alıp 1 kilo altını borç veren ise Türk lirası bazında 2 milyon TL zarar etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri