A.Gazi Kurt

A.Gazi Kurt

Yazarın Tüm Yazıları >

Benzersiz

A+A-

Başrollerinde Cemal Hünal, Ekin Türkmen, Selahattin Taşdöğen ve Nilüfer Aydan gibi önemli oyuncaların oynadığı “Benzersiz” filmi şuan birçok sinemada gösterimde. Filmin çekimlerinin Konya’da yapılması böylesi farklı ve güzel bir senaryonun yazarının da Konyalı bir eczacı olması, kültürel alanlarda etkinlik merkezi olan şehrimizin artık Türk sinemasında da imzası niteliğinde.

**

Sanatın içinde olan bireyler işlerinde de aynı estetik anlayışıyla hareket etmiş olur. Hangi iş kolunda olursanız olun farketmez.

Düşünsenize toplumun her kademesi şikayetlerini bile estetik bi halde dillendirdiğini. Ne güzel olurdu değil mi? Tabii bu bir ütopya, aksiyonsuz yapamıyoruz hiçbirimiz.

**

Senaryo yazarı ‘Eczacı’nın hikayesi tıpkı öz işinde olduğu gibi reçeteyle gelen birine şifa olacak türden, diğer senaryolara karşın izleyicilere şifahen seyir keyfi yaşatıyor.

**

Konya son yılların doğal film platosu oldu adeta. Film çekmek için sinema ruhunu ve konuyu izleyiciye aktarabilmenin bir diğer püf noktası da hikayelerin bizatihi yaşandığı yerlere vizörünü çevirmekten geçer belki de. “Benzersiz”i heyacanla izleten buydu sanırım. Yaşanırlığı olan bi kentte, izleyiciye birşeyleri anımsatarak hayata farklı mecralardan ve apayrı pencerelerin içerisinden baktırmak. Hikayenin nerede geçtiği bilinmeyen filmler bu yüzden vasat ve sığ gelmiştir bana. Son dönemde “Benzersiz” olabilmek için birçok film çekiliyor. Kuşkusuz izleyicinin mekanı belirsiz bu filmlerde seyir keyfi alamamasının bir diğer sebebi. Sinema seyircisi izlediği filmde ruhunu gezdirecek yerler arar. Seyirci bu hazzı bulamayınca, tek düze konular arasında ruhu daralmış vaziyette ayrılıyor salonlardan.

**

Biraz da filmden bahsedelim...

Cemal Hünal’ın hayat verdiği ‘Eczacı’; kendi halinde, renkli dünyasında; insanlarla kavgacı olmayan, ricacı ve hayatta hiçbir şeye acele etmeyen genç adamı canlandırıyor.

Nöbette olduğu bir gece uyuşturucu müptelaları tarafından silahla başından vurulur. Hastanede mucizevi şekilde tekrar hayata döner. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. Silinen hafızası, imgelerden yoksun hatıralarla saldırganların peşine düşmesi kendi öz benliğinde de değişime mecbur bırakacaktır onu.

**

Filmi izlerken ‘Eczacı’nın ruh halinin sürüklendiği girdabı seyre daldığınızı farkedebilirsiniz.

Hayatımızın yaşanırlığını sağlayan imgelerin; zihnimizdeki döngüsünün canlılığı, his-duygu dünyamızın objelere yakıştırdığı görünüm şekilleri ve kulağımızla işittiğimiz sözlerin iç dünyamızda karşılıklarının da -ne derece kıymetli- olduğunu anlamlandıracağımız psikolojik “Benzersiz” bir film.

**

Aksiyonu da bol olan filmde ara ara kopukluklar olsa da her izleyiciye farklı yorumlamalara imkan veren boşluklarda izleyiciyi hem dinlendirerek hem de sanki senaryoya sizi de dahil ediyor.

**

Son zamanlarda izlediğim en iyi yapım. Senaryosu yeni senaryolara turnusol kağıdı gibi tutulması dileğiyle. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

**

Filmde gazetemiz adına onur verici bir ayrıntı var ki bundan bahsetmeden geçemem. Gazetemizin müthiş bir özveriyle aylık çıkardığı ‘Merhaba Şehir’ dergimiz, filmde bir konuşma sahnesinde kendini göstermiş. Bu şehrin dergisinin her yerde olması bizi ziyadesiyle mutlu ediyor...

Bu yazı toplam 636 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
1 Yorum